Jeśli są Państwo właścicielami nieruchomości i chcielibyście korzystnie ją sprzedać, proponujemy zacząć od wyboru dobrego pośrednika.

Czym charakteryzuje się dobre biuro pośrednictwa?
 

  1. Znajomość rynku. Warto wybierać lokalne biuro, które dobrze zna swój rejon i potrafi przekonująco prezentować zainteresowanym jego zalety. Często słyszymy, że oferty wstawione do biur, które „mają daleko”, rzadko kiedy są prezentowane.
     
  2. Rozpoznawalność biura na terenie jego działania. Klienci często kierują swe kroki do biura, które się wyróżnia w danej lokalizacji.
     
  3. Szanujące się biuro poważnie podchodzące do swojej pracy pracuje tylko na podstawie umowy o pośrednictwo. Zapewniamy Państwa, że praca pośrednika nad ofertą bez umowy to fikcja. Nie dajcie się Państwo nabierać.
     
  4. Umowa powinna być zrozumiała dla klienta. W razie jakichkolwiek wątpliwości pośrednik powinien potrafić je wyjaśnić, a jeśli to potrzebne – dostosować treść umowy w taki sposób, aby była dla klienta akceptowalna. Wszelkie kary, płatności przed dokonaniem sprzedaży, płatności w razie rezygnacji z transakcji, są niedopuszczalne.
     
  5. Biuro ma obowiązek sprawdzić stan prawny nieruchomości, co oznacza że musi zapoznać się z dokumentacją i zbadać czy jest spójna i prawidłowo oddaje stan rzeczywisty. Pośrednik powinien sporządzić akta oferty zawierające wszelkie istotne dla kupujących dokumenty i informacje. Na tej podstawie oferując nieruchomość zainteresowanym pośrednik jest w stanie udzielić wszystkich niezbędnych informacji, a kupujący odbiera go jako kompetentnego i przygotowanego do prezentacji.
     
  6. Przed rozpoczęciem oferowania nieruchomości biuro jest obowiązane również sprawdzić stan faktyczny nieruchomości. Przyjmowanie ofert tylko na podstawie zdjęć przysłanych przez właściciela jest nieporozumieniem. Klienci poszukujący muszą mieć zaufanie do nas, że wiemy o czym mówimy. W przeciwnym wypadku mogłoby dochodzić do niepotrzebnych nieporozumień. 
      
  7. Doświadczony pośrednik nie obiecuje gruszek na wierzbie. Znając realia rynku powie Państwu jakie działania można podjąć aby doprowadzić do sprzedaży Państwa nieruchomości, ale nie  powie, że „na pewno sprzeda” nie popierając swojej wypowiedzi konkretnymi argumentami. Na obecnym, trudnym rynku, należy aktywnie podchodzić do sprzedaży. Wstawienie kolejnej oferty do internetu niewiele wniesie.
     
  8. Pomimo całego zamieszania wokół zniesienia licencji zawodowych zachęcamy Państwa do korzystania z usług biur, które są nadzorowane przez licencjonowanego pośrednika. Proszę nam wierzyć, że zupełnie inne podejście do bezpieczeństwa transakcji mają osoby, które odpowiadają zawodowo za błędy w sztuce.
     
  9. Biuro nieruchomości ma obowiązek posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
     
  10. Ważne jest, aby Państwa ofertą zajmował się jeden pośrednik, który ją dobrze zna i potrafi zaprezentować zainteresowanym w sposób profesjonalny i rzetelny. Jeśli w biurze jest duża rotacja, zmniejsza to drastycznie szanse na sprzedaż Państwa nieruchomości.


Warto poświęcić chwilę na wybór dobrego biura nieruchomości.
Dobrze jest spotkać się z wybranym pośrednikiem i porozmawiać o metodach jego pracy.
Życzymy udanych decyzji!